Dostupné doplňky stravy a jejich využití

Aminokyseliny jsou základní stavební jednotkou bílkovin (proteinů). Aminokyseliny jsou dobrým zdrojem dusíku, který chrání svaly před zraněním i únavou, podporují svalovou regeneraci. Dělit aminokyseliny můžeme na neesenciální, které si dokáže tělo vyrobit samo jejich vzájemnou přeměnou a na esenciální aminokyseliny, které si tělo vyrobit neumí.

Stimulanty pomáhají nastartovat svalový růst, zvyšují hladinu růstového hormonu a testosteronu. Nastartují transportní systém. Dopomáhají k nárůstu svalové síly a výkonu, podpoří tvorbu svalové hmoty a zvýší její kvalitu, podporují také spalování tuků.

Proteiny (bílkoviny) složené z aminokyselin, jsou základní stavební jednotkou svalové hmoty. Proteiny jsou tedy určeny zejména pro budování kvalitní svalové hmoty, ale zajišťují také ochranu svalové hmoty před jejím devastací a umožňují důležitou regeneraci svalů po zátěži.

Kreatin je jeden z nejvíce užívaných suplementů. Svoji oblibu si získal díky příznivé ceně a znatelným výsledkům, které přináší. Kreatin je látka tělu vlastní, ale doplňovat ji z běžné stravy v dostatečném množství je velmi složité (1 kg hovězího masa obsahuje cca 5 g kreatinu). Kreatin je vhodný pro jedince zaměřené především na sílu a výkonnost. Dnes se na trhu nachází v různých formách.

Vitamíny a minerály mají v lidském těle nezastupitelnou funkci. Podílejí se na řadě důležitých procesů. Ve většině případů si je ovšem tělo nedokáže samo vytvořit, ale získává je ze stravy nebo potravinových doplňků. Proto je důležité tělu tyto látky pravidelně dodávat. Bez nich by organismus nebyl schopný správně fungovat a hlavně ani odolávat nemocem.

Spalovače tuků hrají důležitou roli v procesu urychlování funkce lidského metabolismu, napomáhají tedy rychlejšímu spalování přebytečných tuků v těle. Kombinace správného užívání spalovače tuků a fyzické aktivity vede k rychlejší a efektivnější likvidaci tuků a s tím spjaté redukci hmotnosti.

Izotonické iontové nápoje obsahují stejné množství osmotických látek jako naše plazma, jsou tedy koncentrovanější a energeticky bohatší než nápoje hypotonické. Jejich využití se proto doporučuje při aktivitách, které jsou kratšího trvání, ale o to intenzivnější – např. tenis, fotbal, spinning, kruhový trénink apod. Obecně se uvádí aktivity do 60 minut. Během nich totiž sice neztratíme až tolik potu, ale o to koncentrovanější takový pot je. Druhou možností je pak jejich využití po ukončení takové aktivity, což je vhodné zejména proto, že dochází k většímu zatížení trávicího traktu při jejich zpracování.

Novinky

Sdílejte s námi

 

uživatelský obsah - vždy jako poslední článek!!!